söndag 26 juni 2011

Tips på en bra systemkamera för amatörer

Min ekonomi är inte den bästa men jag tänker ändå göra ett försök att köpa mej en systemkamera. Jag tänker lista de saker jag vill kunna fotografera, vad kameran får kosta och sen får ni experter tala om för mej vilken sorts kamera jag bör skaffa.


Jag vill alltså kunna fota följande saker utan större problem:


Blommor och insekter i närbild

Enskilda människor i enklare modellfotografering

Tåg och spårvagnar i rörelse

Människor i rörelse

Landskap


Den får kosta högst 5000 kr, mer tror jag mej inte kunna spara ihop till på ca ett år. Jag kanske kan få ihop ytterligare en tusenlapp om jag snålar på maten, vilket ändå behövs med tanke på att jag äter för mycket.


Vad tror ni? Vilken typ av kamera får jag för de pengarna och önskemålen?

-----------------------
Min nuvarande kamera är en vanlig liten enkel kamera, en Nikon Coolpix L14 som visserligen klarar av allt detta men jag vill kunna byta objektiv ibland och den digitala zoomen är faktiskt rätt irriterande eftersom allt blir så skakigt utan stativ.

Populära inlägg