lördag 17 december 2011

Lördagstankar

Jag tänkte tala lite om julen och vad den betyder för mej numera. När jag var liten firade vi alltid hos mina morföräldrar med allt som hörde deras firande till. Det var mat, julprydnader, Arne Weise på TV, snö (ibland mycket, ibland bara blask) och diverse julklappar. Som alla barn ogillade jag de mjuka klapparna som alltid verkade vara fler än de som verkligen betydde något för en liten unge, ni vet leksaker och annat som fanns i de hårda paketen. De hårda, relativt platta och avlånga var bäst för det betydde att paketet innehöll böcker och böcker älskade jag över allt annat.

Men ibland fick man besynnerliga paket, hårda men inte alltför hårda. De visade sej innehålla skjortor och tröjor som lagts i kartonger för att behålla sin form som de lagts i när de var färdiga i fabriken. När jag blev äldre satte jag upp musik på min önskelista och fick ibland skivor av de mest skilda slag, med musik jag aldrig hade hört förut. Det var på så sätt jag började gilla progressiv rock, efter att jag fått en samlingsskiva av min storebror innehållande stora artister och stora låtar från åren 1969-1989.

Det där med jultomten och hans eventuella existens var jag på det klara med redan från början. Några illusioner om att en figur som far världen runt i en släde dragen av flygande renar hade jag definitivt. Att en sådan figur skulle existera var en tanke som var absurd i mitt sinne långt innan jag lärt mej vad ordet absurd betyder. Men så växte jag upp i en familj där reson och sans var ledorden. Då och då figurerade religionen i nån form men det var nog mest för att min mamma behövde sällskap i ett större sammanhang, vilket hon nu får på bättre sätt idag genom målarkurser och gympasessioner.

Det där med snö på julen har jag redan tagit upp i ett tidigare inlägg men det förtjänar ändå en mer personlig infallsvinkel. När jag tänker tillbaka på barndomens jular så är det inte alla bland dom som har innehållit snö. Jag firade jul i Torshälla, Sörmland, tills jag var 21 år och även om många av jularna var snöiga så innebar ofta såväl julafton som juldagen att det töade. Slask och isiga gator var en vanlig syn. Det rimmade illa med Bing Crosbys röst som mjukt melodiskt sjöng om en vit jul.

För mej är julen en tid då alla ska träffas och ha kul tillsammans. Förmodligen var det den ursprungliga tanken hos de som först märkte att juldagen var den mörkaste och kortaste dagen på året. De märkte ju samtidigt att sen började ljuset så sakteliga komma åter. Därför kunde det vara kul att träffas allihop för att fira ljusets återkomst. På så vis tycker jag det är synd att kristendomen har kidnappat denna högtid för sitt eget ändamål. Men vi får väl acceptera att religionen tränger sej på och tar upp plats. De som vet bättre "vet" att Jesse föddes 23 maj 33 år före vår tideräknings början. Det får man tro på om man vill.

För egen del är jag övertygad om att Jesus är ett påhitt av Paulus för att dölja det faktum att det som i skrifterna hände Jesus egentligen hände Paulus själv och att denne konspirerade med romarna för att komma undan det upproriska folk han i deras ögon förrått genom att välja en fredlig väg ut ur kriget mot Rom. Allt det övriga som skrivs om Jesus är sammansatt av diverse religiöst allmängods från området för att få folk att tro att denne Jesus är en reinkarnation av såväl Horus som Mithra. För övrigt anser jag att Apollonius av Tyana och Paulus är en och samma person. Namnen inte minst är väldigt lika. Historien om juden Saul som omvänds till den kristne Paulus är ett påhitt av Paulus själv, förmodligen föddes han som grekisk jude i nutida Turkiet men ville bli nåt mer än bara en vanlig arbetare. Han var säkert med i de uppror som rasade under Pontius Pilatus regim som ståthållare i Jerusalem och fick betala ett högt pris för att komma undan.

Det var en liten sidolinje men det är lätt att komma in på såna när julen kommer på tal. Här i Norden hade vi det lugnare. Vi skålade, åt mycket mat (som måste ätas annars förstördes den) och skrävlade. Skönt liv ända tills Vite Krist kom och gjorde oss till moralpredikanter hela bunten.






"Han har inga fiender men vännerna hatar honom"

fredag 16 december 2011

En stor tänkare är borta

Christopher Hitchens, mannen som tillsammans med Richard Dawkins mer eller mindre förkroppsligat kritiken mot organiserad religion, har avlidit 62 år gammal. Strupcancern blev för svår. Omstridd var han men jag tror han älskade uppmärksamheten kring både sin person och sina åsikter. För honom var yttrandefriheten för stor för att politik och annat skulle få komma emellan.

Nu är det alltså slut. Nu får vi andra ta vid där du slutade, Chris. Skål!







Everybody does have a book in them, but in most cases that's where it should stay.” 

Vågad fredag

Är köpandet av sex verkligen så hemskt? Jag menar bortsett från risken att få sjukdomar som utnyttjar vårt sätt att fortplanta oss på? Vad är det som får vissa att fara ut med all möjlig ilska gentemot denna företeelse? Själva utnyttjandet av någon annans kropp är en sak, det är koppleri och har inget med säljandet av sex att göra utan är prostitution. Om vi skulle kunna skilja prostitution och säljande och köpande av sex åt, hur skulle moralisterna reagera då? Kan de skilja dessa saker åt?

Köpande och säljande av sex är något som människor gjort i alla tider, på ett eller annat sätt. Faktum är att artens fortlevnad hänger på det faktum att man lyckas övertala en partner att gå till sängs med en själv genom nån form av "morot". Pengar är bara ett sätt att få som man vill genom att köpa eller sälja och det kvittar om den som får som man vill är den som köper eller säljer.

Vilket alltså är nåt helt annat än prostitution, klassisk sådan alltså, där man medvetet går in för att bara sälja sin kropp med sex som syfte. Att bara sälja sej själv är lite mer av att sköta sej själv. Prostitution handlar om företagande med en ledare och hela köret. Jag vill mena att sälja och köpa sex, så länge det inte sker organiserat av nån som tar alla pengar för egen del, inte borde vara nåt som moralister ska förbjuda. Vi har nog med morallagar och pekpinnar i vårt samhälle. Dock kan skyddet för den enskilde individen som väljer att sälja sej för sex behöva stärkas.

Jag propagerar inte för att man ska tillåta sexförsäljning enligt lag (det har vi faktiskt redan tillåtit!) utan snarare att vi inte ska kriminalisera de som köper sex. Det är inte köpande och säljande av sex som är problemet, problemet är attityden hos våra lagstiftare som är alltför färgad av religiösa och moraliska betingelser. Kriminalisera istället de som sysslar med koppleriverksamhet. Det var min vågade inställning den här fredagen. Vi får väl se vad det blir i fortsättningen.





"Der Mohr hat seine Schuldigkeit getan, der Mohr kann gehen"

torsdag 15 december 2011

Jag är "¤%#"@ trött på Belinda Olsson

Den 24 november skrev jag ett inlägg om Belinda Olsson med titeln The Belinda Olsson Show. Nu har jag sett ännu en episod med hennes egocentriska persona i centrum. Det värsta med Debatt är inte ämnena utan hennes sätt att hantera personerna som vill diskutera de ämnen som är aktuella. Framför allt hennes överlägsna, självupptagna och nedlåtande attityd gentemot vissa personer vars åsikter hon helt klart inte förstår. Dessa kallar hon flummiga!

Jag är trött på hennes later och vill inte se henne längre i programmet Debatt. Åtminstone inte förrän hon gått en utbildning i debatteknik. Inte för att jag tror att ett debattprogram i Sveriges television skulle vara opartiskt och/eller objektivt fullt ut men Belinda har spelat ut sin roll som programledare. Låt henne göra nåt annat istället.


"Du är fast i en metafor!"

Svåra frågor

Vad kom först, den frigående hönan eller det frigående ägget?

När är man som mest ensam, i en grupp som ignorerar ens existens eller när alla ens åsikter ignoreras?

Vem kan kallas terrorist egentligen, de som skrämmer ett folk för några månader eller de som skrämmer sina undersåtar i flera generationer och kallar det demokrati?

Vem har mest makt, presidenten eller tandläkaren?

Visste ni att det finns ett femtiotal Uppsala bara i Sverige och att staden är en av de yngre platserna (samt att Gamla Uppsala som boplats är yngre än staden Uppsala)?

När är tiden omogen?



Hotel Kyoto,
You can check out any time you like, 
but you can never leave.

onsdag 14 december 2011

Plogningens fasor

Snö kan vara vackert att se på och skönt att pulsa i. Det vill säga om det är några minusgrader och soligt. Men även när det är det är ett par plusgrader kan det vara skönt att gå i snö. Men när molnen hopar sej, snöglopp dominerar och marken är fylld med modd och annat äckel vill man bara stanna inne och hoppas att vintern snart är över. För problemet är egentligen inte de skiftande temperaturerna utan hur man plogar längs våra gator, torg och vägar. Jag vet inte hur det är i landet som helhet men från de områden jag bott i kan jag bara säga att plogningen de senaste 20 åren har varit minst sagt undermålig.

Detta är ingen kritik av enskilda arbetare som plogar och skottar våra gator utan en generell attack på hela apparaten bakom som gjort att pengarna till plogning och skötsel av gatorna inte räcker och att det i vissa uppenbara fall lett till att personer som inte borde fått arbeta med plogning hamnat bakom ratten på en traktor med just en plog framför sej. Framför allt ogillar jag när man börjar ploga innan snöandet upphört. Det ger resultatet att när väl plogandet i ett visst område är klart har snö täckt stora delar av marken igen. Jag vet att det är bråttom om det snöar nattetid att få det klart innan morgonrusningen börjar men kan man inte ploga en gång till istället för att rusa till nästa plats?

Borde inte mer pengar kunna skjutas till? Eller är budgeten redan så liten att man hellre plogar snabbt än noga? De flesta som plogar är förstås jättebra men det är tillräckligt många som slarvar med detta så att det blir moddigt, samlas stora sjok av snö på gatorna och blir allmänt halt. Men problemet ligger inte bara hos de som plogar utan i tidsbristen, som jag tidigare nämnt. Ett annat problem är att bilar, vi gångtrafikanter och annat som rör sej för med sej snö, modd mm som stannar kvar på marken och bidrar till halkan.

Så, vad gör vi för att göra plogningen bättre på våra gator? Nån som vet mer?



"Can moons have moons?"

tisdag 13 december 2011

Att göra sitt jobb är att vara en kall robot


Att i tid och otid göra den uppgift man är satt att göra är minsann inte så lätt. Speciellt inte om man är ung och ganska oerfaren. Blir man då utmanad i sitt värv svarar man ofta med att bli en kall byråkratisk robot. Av det enkla skälet att man blir låst helt enkelt. Då hjälper det inte att andra parten var fullastad med julklappar och ville få dom ur bilen så snabbt som möjligt.

Här vill jag inflika att parkeringsvakter och deras bolag egentligen bara är ute efter att tjäna pengar, hur det går till kvittar. De har ALLTID rätt, vad som än är bakgrunden och om de egentligen hade rätt eller ej. Deras samhälleliga betydelse förutom att se till att pengar kommer in för att man parkerar på vissa platser eller bötfäller folk för att de parkerar fel är noll. Det finns inga miljömässiga vinster, inga ekonomiska vinster heller och framför allt - det enda som oftast sker är att vissa historier hamnar i tidningar (som den länkad ovan) och folk känner indignation en kortare tid innan det faller i glömska.

Själva proceduren att bötfälla någon för att ha parkerat fel vänder jag mej inte emot, det är principen. Man ska kunna fortsätta vara människa i en sån här situation och invänta dess upplösning. Det kan ju vara en "nödvändig" felparkering. Välj ert nit med omsorg, kära parkeringsvakter. Robot kan man vara om trafikdårar konstant struntar i skyltar och lagar. I en sån situation är det bra att ha nån form av kontrollant. Men en parkeringsvakt, nja. Fler poliser på patrull, tack!




"He's a rebel and a runner,
He's a signal turning green
He's a restless young romantic
Wants to run the big machine
"

Canada drar bort sitt stöd för Kyotoavtalet


För den som läser min blogg är Kyotoavtalet inget nytt så jag kommer inte att tala om vad det är för något. Nu har Canada (notera att jag väljer att stava landets namn på det enda riktiga sättet!) valt att dra sej ur detta avtal. Skön läsning och jag hade nog applåderat detta drag även om jag hade trott på klimatdravlet för Kyoto har spelat ut sin roll, politik eller ej.

Ett avtal som utgår från att man med politiska medel kan ändra på naturens lagar är dömt att misslyckas, annat än på ekonomiskt politisk nivå, med vissa politiker som vinnare och oss vanligt folk som förlorare, hur det än kommer att gå. Jag är faktiskt förvånad att så många konservativa är emot klimatdravlet eftersom konservativas mål ju är detsamma som socialister, dvs ökad statlig kontroll över finanser (i de konservativas fall bakvägen genom mer byråkrati) och vanligt folks rörelser i och kring dessa finanser. Klimatdravlet är ju en guldgruva utan dess like!



"Vill du förstå ett lands kultur,
ät deras mat."

måndag 12 december 2011

Vad har hänt i den stora stygga världen?

Den gångna veckan i sammandrag. Nu med ännu fler floskler!

Klimathotarna har kommit överens om att förstöra vår värld ytterligare. Det är en flopp för verkligheten och för sans och reson samt en vinst för politiseringen av vetenskapen. Precis som Lars Kamël skriver: "Överenskommelsen slöts tydligen efter att deltagarna knappt hade sovit alls på två dygn. När blev sömnbrist en god grund för att komma till bra överenskommelser?" Som vanligt, Erica Bjerström borde inte synas mer än nödvändigt i TV. Hennes åsikter som smygs in i alla hennes uppträdanden i TV är bara så okunniga och så politiska att man kan verkligen undra om hon är journalist eller demagog. Vi kan trösta oss med att det man kommit fram till inte är bindande. Men det är ändå ett avtal för mycket.

Samtidigt är ännu en vinterstorm på väg in över Norden. Sån är verkligheten, klimathotare!

Ett av många puckon i USA, Newt Gingrich, har sagt att det inte finns några palestinier. Han säger att de endast är araber som kallar sej palestinier för att rida på en historisk våg. Han är uppenbarligen okunnig både om vad en palestinier är och varför inte alla i Mellanöstern kan kallas araber.Som alltid när det handlar om Mellanöstern är jag av den åsikten att hela området är ett enda stort misstag från början med start i Irak 1932.

IPRED-lagen fungerar inte. Men det kunde vi kritiker av upphovsrätten som den ser ut idag se redan från början. Man borde inte få ha rätten att köpa rättigheterna till ett verk för egen del.

Varför tas träning på ungdomsnivå på så stort allvar att en ung kille som skällde på en tränare blev avstängd i ett år för detta? Låt honom stå över några träningar och matcher så att han lugnar sej men men ska inte käfta emot som vuxen när ett barn skriker och skäller på en. Då vinner bara barnet.

"Banzai!

söndag 11 december 2011

Bildsöndag

Nån som känner, eller saknar, julkänsla? Vassego! Här kommer sex bilder tagna på samma motiv, olika inställningar med blixt och ISO. Bara att välja din favorit.










"I was born in a cross-fire hurricane
And I howled at my ma in the driving rain"

lördag 10 december 2011

Lördagstankar

Den här omgångens lördagstankar handlar om människors syn på andra människor. Det är ett ämne som tål att diskuteras hur många gånger som helst. Själva den fördomsfulla syn som kommer fram hos de som ogillar, är rädda för eller oresonligt hatar immigranter visar ju bara hur osäkra, okunniga och framför allt hur hopplöst förlorade vissa människor är. Det finns en desperation bland enskilda människor i ett samhälle som upplevs som hotat av utomstående faktorer. Att skylla på utomstående, de som sticker ut, de som ser annorlunda ut är helt naturligt eftersom det ingår i vår genetiska "programmering" att vara på vår vakt mot allt okänt.

Därmed inte sagt att man ska låta denna medfödda ovilja diktera allt man tänker, säger och gör. Det viktiga när man talar om problemen med immigration är som överallt annars att man skiljer på fakta och påståenden. De verkliga problemen med immigration är inte att det kommer folk från andra länder eller att de kommer med andra traditioner och kulturer. Det verkliga problemet är att man klumpar ihop dom allihop utan att se individen i grupperna. Det gör alla. Det krävs verkligen stor integritet och empatisk förmåga att se individen bland dom alla. Alla gör det och vad jag förstått klumpar immigranterna ihop oss också därför att de inte ser individen bland massan.

Vad har dom här att göra? Varför kan de inte ha ordning i sina hemländer? Varför måste de tära på vår ekonomi och ta våra jobb?

Dessa frågor och många fler av den typen är vanliga bland de som ogillar inflyttningen från andra länder (läs: utanför det acceptabla delarna av världen) men om man granskar dom som ställer frågorna så är det ofta människor som är sökare, de som själva vill ha någon form av uppmärksamhet inför sin situation vad den är och består i. Granskar man vad de säger inser man ju snabbt att de gått på myterna om främlingars farlighet, ungefär som varghatet som är av samma typ av oresonlig rädsla. Självklart tär de inflyttade inte på vår ekonomi, tvärtom innebär detta en ökning av den samlade inkomstresursen, dvs skattebasen.

Men påpekar man fördelarna med att ha fler människor i landet får man argumentet om tjuvaktiga och allmänt kriminella grupperingar slängt i ansiktet. Som om detta skulle vara ett giltigt argument? Pyttsan! Visst finns det kriminella element bland immigranter och de är kriminella av ett antal skäl. Det viktigaste är förstås att det samhälle de vuxit upp i sett dom som paria, orena från början. De har således svarat med att leva upp till folks förväntningar att de skulle bli skurkar. Ett annat skäl är ju att Sverige av tradition har varit ett bra land för skurkar, främst då inhemska sådana. Nu är det lite andra tider och skurkarnas barn och barnbarn har blivit etablerade direktörer och annat inom etablissemanget. Nåja, den kängan var kanske väl elak men faktum är att skillnaden mellan en bankrånare och en bankdirektör är sättet de tar ut pengar på. Moralen och etiken har de båda slängt bort för länge sen. Sen om det är en "inhemsk" svensk eller inflyttad sådan hör inte hit. En skurk är en skurk. Det intressanta är att många av de som häver ur sej fördomsfulla och främlingsfientliga ord själva har ett ursprung utanför Norden, främst då bland tyska folk. Detta sagt som en passning till våra kära "renrasiga" svenskar.

Inget jag skriver här innehåller någon lösning på problemet med nysvenskar eller flyktingar och de som ogillar tillskottet till "köttmassan". Det är enbart lite tankar som är ämnade att få folk som läser här att tänka lite extra också. Ta varje individ som den han/hon är och döm henne/honom inte på grundval av hans/hennes utseende eller beteende utan på vad han/hon gör för eller mot dej.

Som avslutning vill jag plantera en extra liten tanke i er alla som läser här. Det tar jorden ca 24 timmar att cirkla runt sin egen axel. Jordens omkrets är 40000 km. Det motsvarar en hastighet på ca 1600 km/h. Har ni då tänkt på hur stark jordens gravitation måste vara för att vi ska stanna kvar här på jorden?


"En främling är en vän du inte lärt känna än"

fredag 9 december 2011

Ekonomin i världen förklarad på ett ögonblick

Läste denna sedelärande historia (som jag läst förut med lite annan geografisk placering men med samma moral) hos The Climate Scam:

It is a slow day in a little Greek Village. The rain is beating down and the streets are deserted. Times are tough, everybody is in debt, and everybody lives on credit. On this particular day a rich German tourist is driving through the village, stops at the local hotel and lays a €100 note on the desk, telling the hotel owner he wants to inspect the rooms upstairs in order to pick one to spend the night. The owner gives him some keys and, as soon as the visitor has walked upstairs, the hotelier grabs the €100 note and runs next door to pay his debt to the butcher. 

The butcher takes the €100 note and runs down the street to repay his debt to the pig farmer. The pig farmer takes the €100 note and heads off to pay his bill at the supplier of feed and fuel. The guy at the Farmers’ Co-op takes the €100 note and runs to pay his drinks bill at the taverna. The publican slips the money along to the local prostitute drinking at the bar, who has also been facing hard times and has had to offer him ”services” on credit.

The hooker then rushes to the hotel and pays off her room bill to the hotel owner with the €100 note. The hotel proprietor then places the €100 note back on the counter so the rich traveller will not suspect anything. At that moment the traveller comes down the stairs, picks up the €100 note, states that the rooms are not satisfactory, pockets the money, and leaves town. No one produced anything. No one earned anything. However, the whole village is now out of debt and looking to the future with a lot more optimism. And that, Ladies and Gentlemen, is how the bailout package works!

Så går det till i den "verkliga" världen, flickor och pojkar!




"Alla frågar en man om han är rik, ingen om han är god"

Historieförfalskning på högsta nivå

Det visar sej nu att de som ligger under Magnus Ladulås gravsten (tumba på fackspråk) i Riddarholmskyrkan i Stockholm inte alls har med den gamle kungen att göra. De som ligger där är begravda någon gång mellan 1430 och 1520. Magnus Ladulås dog 1290. Ren historieförfalskning alltså. Förmodligen har Johan III eller nån i hans krets sett till att placera Ladulås tumba på en plats där den nu är för att synas bättre och för att han (Johan) bättre skulle kunna hävda en direkt koppling till denne store konung  istället för på sin ursprungliga plats, en bit längre bort i kyrkan, närmare väggen, som brukligt var under vissa perioder av medeltiden. Hur vet vi att Magnus Ladulås alls blev begravd i Stockholm, trots testamentet? Det får en vidare undersökning av andra gravar i kyrkan utvisa.

Detta sagt av professor Göran Possnert om C14-analysen som gjorts på skeletten i graven:
”Samtliga prover var av mycket god kvalité och alla dateringarna är signifikant yngre än vad som förväntades. Att resultaten skulle vara missvisande kan uteslutas.”

För oss realister är detta inget nytt när det gäller att förfalska svensk historia. Nils Rabenius och Olof Rudbeck var fantastiska på det området när de höll på under 1600- och 1700-talen. Nu visar det sej alltså att de hade en föregångare, som dessutom var mer effektiv eftersom det dröjde 400 år innan fusket avslöjades.

Följ den vidare undersökningen av Magnus Ladulås på den här bloggen.


(En liten fotnot. Rättstavningsprogrammet som är inbyggt i Google Chrome gillade inte ordet Riddarholmskyrkan och föreslog istället Olycksbringande...)

"Historia är ett finare ord för de misstag vi begår 
och med all säkerhet kommer att fortsätta begå"

Vågad fredag

Ett inslag som kanske inte kommer varje fredag men så ofta det bara går. Det kommer förstås att handla om sex och det sensuella, dock ej ur sexindustrins eller porrfilmsindustrins perspektiv. Det kommer att handla om tankar och samhällets inställning till sex, erotik och det "vågade". Jag har tagit upp sånt här tidigare fast utspritt. Nu samlas det i en och samma beteckning.

Så här första gången vill jag bara säga att porrfilmer har gjort ens egen fantasivärld tråkig. Att fantisera om sex gör alla, det är bara att erkänna. T o m de största torrbollar ni känner gör det. Med film och foto har det "förbjudna" blivit varje människas egendom eller åtminstone erfarenhet. Alla kan se hur det går till, nästan som en gigantisk värld av instruktionsfilmer med ett par "lärare" i varje film som visar alla möjliga (och för oss otränade ibland omöjliga) positioner. Det är inte längre nåt tonåringar och hyperblyga människor smyger med. Det är inte längre något de pryda kan gömma undan genom att starta aktioner där lagens fördomsfulla arm deltar. Här tänker jag på hur svårt Hugh Hefner hade det när han startade tidningen Playboy 1953 men också på de fördomsfulla och pryda tokarna i Storbritannien, Lord Longford och Mary Whitehouse, som fick diktera media i det landet alldeles för länge och för mycket. Deep Purple gjorde en bra låt om dessa två, kallad Mary Long. Även Pink Floyd nämnde Whitehouse i en sång, Pigs (Three Different Ones).

Så långt är det okej med att vi inte har dessa fördomsfulla människor att behöva ta ställning till längre. Deras moralsyn hänger dock kvar och "hehe"-faktorn är fortfarande nåt man får sej till livs så fort nåt om sex eller t o m naket kommer på tal. Men som sagt, porrfilmsindustrin har gjort fantasivärlden tråkig. Det visar sej nämligen att vad för fantasi man än kan komma på i sitt eget huvud så har denna industri gjort en version av den. De har slagit mynt av våra tankar. Inte fel egentligen eftersom det är en del av det moderna sättet att vara att slå mynt av allt möjligt. Men det har blivit tråkigare. Nu talar jag inte om störda människor som kräver alltmer avancerade saker ända tills de själv börjar leva ut det på vanliga människor i verkligheten. Nej, jag talar om att sexfilmer är vardagsmat och innebär inte längre ett steg ut i en värld där okända ting äger rum.

Nu ska jag inte avslöja några mysterier här för er unga, dom har ni säkert redan tagit reda på själva, utan snarare vill jag säga att det som händer i sexfilmer är egentligen inte så det går till i verkligheten. De är skådespelare, även om de flesta aldrig skulle få en roll i en B-film ens en gång (undantag finns förstås), och de utför en akt, ett skådespel. Detta kan inte mäta sej med verkligheten. Om nu nån trodde att högljudda stönanden i kombination med en massa enstaviga utrop av jakande karaktär är ett tecken på autenticitet så tror ni helt fel. Men stöna på ni bara får ni se hur länge det är kul att följa filmvärlden - och framför allt, orkar hålla på...

Vi får se vad nästa Vågad Fredag kommer att handla om.



"RMTSY = Remind me to smack you"

torsdag 8 december 2011

Svåra frågor (med ibland intressanta svar)

När unnade du din fru en älskare senast?

Vad vill du ha i julklapp om du bara fick välja mellan något av dessa två saker:
1. en dag på sjön? 2. en dag i sänder?

Vad är skillnaden mellan abstrakta och konkreta ord?
Abstrakta ord är såna ord som beskriver saker som bara finns i ens hjärna, inte i det verkliga livet. Ett exempel på detta är samvete.
Konkreta ord är såna ord som beskriver saker man kan ta på. Ett exempel på detta är måne.

När räknas dumheter som smart tänkande?
När politiker yttrar sej i saker som de inte har en aning om vad de pratar om.

Varför stiger man upp ur sängen men aldrig stiger ner i den?




"Says who?"

Populära inlägg