tisdag 20 maj 2014

Mina tio favoritskivor

Här listar jag nu mina tio favoritskivor och samtidigt får den ärade läsaren en inblick i min musiksmak, såvida inte mina inlägg om mina favoritskivor har gjort ett varaktigt intryck. Mina favoriter är resultatet av flera års lyssningar och granskningar, samt en genomgång i mitt huvud av hur jag reagerat på musiken. Ingen speciell ordning, den får du lista ut själv utifrån mina korta recensioner i de andra inläggen. Jag tänker inte heller tala om skälen för min lista. De framgår i min presentation av respektive skiva.

Moving Pictures - Rush (1981)

Blue For You - Status Quo (1976)

Love Over Gold - Dire Straits (1982)

Time - Electric Light Orchestra (1981)

Selling England By The Pound - Genesis (1973)

Demons And Wizards - Uriah Heep (1972)

Heaven And Hell - Vangelis (1975)

Jailbreak - Thin Lizzy (1976)

Quo - Status Quo (1974)

A Night At The Opera - Queen (1975)




"In held twas in I"

Populära inlägg