söndag 29 juni 2008

Inga egna åsikter

När jag började med bloggandet hade jag egna åsikter om ditten och datten, skrev som en besatt om framför allt hotellbyggandet som hölls på med när jag började. Det är sen länge klart nu och verkar funka något sånär, åtminstone vad gäller lunch och middagar. Men de senaste månaderna har jag alltmer blivit en jävla papegoja, för att citera Claes Malmberg. Jag läser om nåt i tidningarna som engagerar mej och sen skriver några korta rader här samt länkar till det som engagerat mej. Jag har inga egna åsikter utan tar till mej det som står skrivet och för andras åsikter vidare.

Det skrämmer mej faktiskt för jag har så länge jag kan minnas alltid stått upp i skrift för det jag trott på. Nu är jag alltså en papegoja utan egna åsikter. Nåja, det får vi väl ändra på. Bloggvärlden, se upp, här kommer jag!

Populära inlägg