tisdag 27 maj 2008

Jag tänker inte köpa nån iPhone

Kalla mej bakåtsträvare eller tråkmåns men jag finner ingen mobiltelefon intressant eller avancerad nog för att jag ska vilja ha en. Dagens meddelande att Telia får rätten att sälja iPhone med abonnemang berör mej bara i så mån att jag redan använder en produkt från Apple, en eMac, och således är jag intresserad av allt som Apple gör. Jag har ogillat mobiltelefoner länge, främst för att de dels är så dyra i drift, dels bara krånglar i fel lägen.

Att den här nallen har touchscreen, har möjlighet att surfa över internet och den kommande versionen troligen har 3G berör mej egentligen inte alls. Detta är nämligen inte vad jag vill ha i en mobiltelefon. Inte heller kamera och möjligheten att skicka epost. Jag vill bara ha möjligheten att kunna prata med en annan person på vanligt vis i TELEFON. Det andra är bara lullull som är ämnat att tilltala teknogalningar, ungdomar och de som bara måste nås överallt. Nej, internet ska ses på en skärm som är minst 17 tum.

Kamerafunktionen som finns i många nallar är egentligen ett stort skämt. Maken till dålig skärpa finns inte. De kan komma med megapixlar tills öronen faller av på en, det blir ändå inte lika bra som i en riktig kamera. Så, nån iPhone blir det inte för min del.

Populära inlägg