tisdag 27 maj 2008

I lögnernas paradis - Sverige

Sverige endast ljugande åklagare har. Det säjer jag rätt ut. Det är min åsikt och den viker jag inte ifrån. Nu kan man säkert få det till att jag blivit påverkad av media (och det har jag otvetydigt) men faktum kvarstår att så länge våra domstolar låter sej påverkas av jurister som bara vill göra sej ett namn till varje pris kommer vi inte att ha ett rättvist samhälle. Och så länge detta håller på kommer jag att smäda rättsväsendet och dess representanter.

Åklagare och försvarsadvokater vet precis hur de ska påverka domstolarnas ledamöter eftersom dessa senare i tingsrätten är politiskt tillsatta och verkar tänka i såna mönster. I hovrätten är det jurister och dom är ännu mer i det blå. Synd att vi ska ha domstolar vars representanter rider på paragrafer likt byråkrater gör.

Populära inlägg