torsdag 5 december 2013

Fotohörnan: Ett (miss)lyckat foto

Ibland pga brist på något bra att säga i skrift lägger jag in dessa fotoinlägg så jag kan fortsätta den mer eller mindre oavbrutna raden av dagliga inlägg jag lyckats genomföra sen hösten 2010. Men idag måste jag bara ta med detta foto för jag tycker det är väldigt lyckat, även om jag egentligen inte fick till det riktigt ordentligt, framför allt som fotot egentligen är väldigt suddigt. Det var dåligt ljus, vilket fick till följd att jag fick sänka slutartiden och vara väldigt tålmodig så inte skakningarna stör alldeles för mycket.

Platsen är Stockholm, den unga kvinnan okänd liksom alla speglingarna i glaset bakom henne. Det var hennes lugn där hon satt medan alla andra jäktade förbi. Kul att någon kan ta det lugnt mitt i ruset. Det borde fler göra.





"My body needs laughter as much as it needs tears. Both are cleansers of stress."

Populära inlägg