torsdag 18 november 2010

Som man bäddar får man flyga


Så heter den gamla klyschan. Ett plan från Marocko till Paris tvingades ta en omväg och landa i Liege, Belgien pga dimma i Frankrike. Passagerarna på det här planet tycks ha fått ilskesoppa att äta ombord för de vägrade stiga av planet för att borda bussar som hade ordnats åt dom för vidarefärd till Frankrike. Flygbolaget ifråga är RyanAir, ett bolag som jag förstått inte har det allra bästa ryktet i branschen. Det är något jag själv inte kan vare sej bekräfta eller vederlägga eftersom jag inte flyger. Vad jag kunnat se har bolaget följt anvisningarna de fått från respektive flygledartorn och visat att de tänker på passagerarnas säkerhet. Jag förstår inte varför dessa turister skulle drabbas av kollektiv noja och uppträda som divor hela bunten.

Det kan möjligtvis vara så som en säger i Aftonbladets artikel att de var trötta och inte tänkte så klart. Till viss del får man skriva det på lågpriskontot också. Då menar jag inte flygbolagets lägre priser visavi konkurrenterna utan det låga pris man betalar för att över huvud taget överleva i luften. Jag har inget emot att flyga så kom inte med nåt sånt. Det är bara det att det är en stor risk att göra det. Det är en stor risk bara att stiga ur sängen...

Populära inlägg