tisdag 17 maj 2011

Håll käft, kollektivister och politiskt korrekta!

I mitt förra inlägg, om demokrati, pratade jag lite om politisk korrekthet. Här fick jag nu på pränt ett fantastiskt idiotiskt exempel på just den onda formen av politisk korrekthet. Det handlar om en undersökning i Storbritannien om hur kvinnor ser på ålder och var gränsen går för att få klä sej på ett visst sätt. Detta visar bara på att åldersnojan och kollektivismen lever och frodas i allra högsta grad. DETTA är inte demokrati! Det är ren och skär diskriminering!

Helen Mirren har passerat 65 men inte tycker då jag att hon ska sluta gå i bikini.
Det är helt upp till var och en vad man trivs i för kläder. Jag skulle tro att undersökningen gjorts bland människor (2000 kvinnor i åldrarna 18-65 år) som uppfostrats till att vara väldigt konservativa och fördomsfulla gentemot de sina, i slutändan har de nog en ganska dålig självsyn. De projicerar denna syn på sina medsystrar. Jag anser att de bör ta en ordentlig titt på sej själva innan de dömer andra efter sej själva.

Vill mormor/farmor gå i bikini eller nåt utmanande; låt henne då göra det. Det var generationen som idag är ca 75-85 år som var först med det lite mer utmanande. Det är förstås helt och hållet individuellt. Men om jag ska våga mej på att lämna individualismen ett litet slag vill jag bara säga att många unga människor är fula som stryk! Man blommar många gånger ut först efter 30. Så strunta i vad folk säger, låt dom titta. De är säkert bara avundsjuka på att du ser så bra ut.

Populära inlägg