Y1 1288 står på ett sidospår i Malung och inväntar nya uppdrag. Året okänt. Sen 2005 finns denna vagn i Serbien. |
Interiören nattetid på en Y31, Itino. |
Y1 1289 på väg från Malung mot Borlänge 6 augusti 2008. |
Se bilden ovan. |
Arbetsfordon på spåret i samband med en upprustning av sträckan Vansbro-Malung i slutet av oktober 2008. |
En Z 67, här DAL 3199 B, står på ett av sidospåren i Malung 31 oktober 2008. |
Y 31 1400 (Björn Skifs) står på stationen i Malung 31 mars 2009. |
Banvallen vid fotbollsplanen Skinnarvallen i Malung. Hållplatsen Folkhögskolan ligger ca en km bakom en och ändstationen ligger knappt en km framför en. |
Rester av spår som leder in till byggnadskomplexet som en gång inhyste kassaskåpstillverkaren Rosengrens. Numera håller ett timmerbolag till här. |
Hållplatsen Gymnasieskolan, numera nedlagd. |
Banvallen och spåret vid Skinnarvallen mitt i natten. |
På järnvägsstationen i Malung. |
Ibland får Malungs ungdomar, eller utsocknes, tydligen för sej att utöva våld mot vänthallen i Malungs station. |
Vilka motiven än är ser det inte snyggt ut. |
När jag tog dessa bilder darrade jag så mycket av ilska att det gick ut över stabiliteten i bilderna. |
De två motorvagnståg som ska köra sträckan är allt som oftast trasiga vilket lett till att man hyr in ersättningståg ibland från Transitio. 6 juni 2010 var ett sådant tillfälle. |
Västerdalsbanan börjar i Borlänge. Här skymtar ett suddigt RC-lok fram. |
T43 257 drog en spårmätningsvagn till Malung den 9 oktober 2009. Efter mycket oväsen drog man åter mot Borlänge och ut i den vida världen. |
Y31 1400 i Borlänge 28 oktober 2010. |
Interiören på ovannämnda tåg. |
Mer interiör. |
Från Vansbro station. Taket över perrongen påminner om en svunnen storhetstid när tåg från Stockholm via Ludvika stannade här. Det fanns då planer på en järnväg till Norge. |
Vinteridyll i Malung nu i vintras. I skrivande stund är här snöfritt och gräset gror av bara attan. |