lördag 29 mars 2014

Två onödiga händelser i kväll och natt

I kväll äger ett tokigt och larvigt påhitt rum, Earth Hour. I natt kommer nästa, övergången till sommartid. Varför har dessa saker berättigande egentligen? Om något har det ju inneburit mer problem att gå över till sommartid så tidigt på året. När ska vi sluta upp med såna naiva och infantila påhitt? Earth Hour kan vi göra till Ljusets timme, och det gjorde jag förra året genom att tända överallt jag kom åt, men sommartiden är svårare, eftersom den är inbyggd i datorerna och i samhället i stort.

Sommar är det inte förrän fåglarna skiner och solen kvittrar. Jordens timme är strax över eller under en timme lång, vilket ger matematikerna gråa hår (förhoppningsvis!). Verkligheten är vad man gör den till, men Earth Hour, Putin, Reinfeldt och Michael Mann skapar inbördes en verklighet jag inte gillar. Alls.



"Livet är gott
Världen är stor
Här sitter vi
Jag och min bror"

Populära inlägg