tisdag 15 februari 2011

Piers Corbyn fick rätt igen

För en tid sen skrev jag lite kort om engelsmannen med det minst sagt excentriska håret och dito uppträdandet, Piers Corbyn. Vad jag inte skrev då var att han förutspådde att temperaturen sakta skulle sjunka i slutet av januari efter en något varmare period samt att det i början av februari skulle bli rejält kallt i Norden. Sen skulle denna kyla hålla i sej länge. Det ser ut som om mannen bakom sidan Weather Action fick rätt igen.

För egen del gillar jag inte kyla alls. Jag vill gärna vara utomhus men jag och kyla kommer inte väl överens. Mina händer blir nariga ibland när luften är extratorr och jag får en lätt hosta av kylan, vilket jag märker att många andra också får. Jag får flytta till varmare breddgrader. Nån som vill sponsra en sån flytt?

Populära inlägg