lördag 5 juli 2014

Kamerahörnan: Dags för ännu ett objektiv

Jag köpte ett 70-300 mm zoomobjektiv för snart två år sen, följt av ett fast 50 mm objektiv precis vid julen 2013. Nu är det dags igen, ett 55-250 mm zoomobjektiv med bildstabilisator. Det ska bli väldigt intressant att få använda detta objektiv för bland annat fågelfotografering och på månen. Jag är inte helt nöjd med skärpan på det stora objektivet när man zoomar ut till absolut max. Jag hoppas att det nya objektivet är bättre på skärpa. Jag tänker dock behålla det gamla, för det är inte dåligt alls. På stora avstånd är ändå skärpa inget jag prioriterar, bortsett från månen.

Detta foto är taget med mitt nuvarande telezoomobjektiv med zoom till max. Det ska bli intressant, som sagt, att se vad det nya kan ge för möjligheter.



"Vrid ringarna till max
så de bildar ordet flax"

Populära inlägg