söndag 16 januari 2011

Man kanske skulle bo i en koja i skogen

Eftersom jag sällan ser på TV4, annat än om det är humorprogram eller sport som inte sänds nån annanstans, är den här diskussionen kring programmet Fuskbyggarna helt okänd för mej. Den intresserar mej dock eftersom så enkla saker som att något gått fel, ena parten känner sej lurad och går till domstol för att få rätt blir uppblåst på detta viset. Andra parten presenterar sin syn på saken och som vanligt är väl sanningen mitt emellan.

Eller borde vara det för nu har vi den här jokern kallad TV4 med i leken och då vet man inte hur saker kan sluta. Ett tips är att läsa kommentarerna till båda länkade artiklarna. Jag vet inte vem som har rätt i frågan och bryr mej inte heller om den saken men så mycket kan jag säga att hade man bott i en koja i skogen hade man sluppit såna här problem. Dock är en koja i skogen inte speciellt bekväm i längden. Mitt exempel är mer åt det sarkastiska hållet. Ett antal frågor kan jag dock ställa: Måste man gå till domstol när man ogillar resultatet av ett arbete? Måste båda parter "gråta ut" i TV? Måste TV göra underhållning av en så allvarlig som som en tvist kring hur ett bostadsarbete ska utföras? Måste båda parter vara så snorkiga och styva i korken?

Den där kojan verkar helt plötsligt rätt bekväm...

Populära inlägg