onsdag 14 januari 2015

Tema fotografering: Uppdatering om min utrustning

Ja, här kommer ännu ett inlägg om fotografering och kameror. Jag har genom åren samlat på mej en försvarlig mängd produkter som har med fotografering att göra. Jag har samlat nästan alla dessa grejer i ett enda foto. Det är bara stativen som saknas (de är för stora för att få plats i detta foto).


Jag har rengöringsgrejer, två fjärrkontroller och en fjärrsladd, fem objektiv, två kameror (den till höger är den jag har som huvudkamera), en reflektor och en extern blixt med en anordning för att kunna avfyra blixten trådlöst. Jag är redo för det mesta nu. Det enda jag skulle vilja ha nu är bättre objektiv då de jag har antingen är på amatörnivå eller entusiastnivå. Mer professionella objektiv ska jag spara ihop till. Var så säker.

Utöver detta har jag tre stativ. Mitt liv som fotograf ser ljust ut. Nu gäller det bara att hitta nån att fota. Nån som känner sej manad?



"Wisdom cannot be stolen - it can only be shared"

Populära inlägg