fredag 23 januari 2015

Tema fotografering: Test av iPhone 6

Jag har blivit med ny mobiltelefon (äntligen har teknikutvecklingen nästan kommit ikapp mina krav!) och jag har förstås provat kamerafunktionen i den. Det är en iPhone 6 av den mindre sorten. Den är ju inte i närheten av en riktig kamera, men den duger. Bildkvaliteten är tillräckligt bra för att man inte ska bli orolig för nåt annat än själva bildkompositionen vid fotandet. Några större valmöjligheter finns inte. Man kan välja blixt eller inte blixt och det finns olika färginställningar men det är allt. Men så är den inte gjord för att konkurrera med riktiga kameror.

Jag bidrar med en bild och en liten filmsnutt för en närmare titt. Båda föreställer Josefine, en jobbarkompis vars blogg finns i listan till höger här i min lista över bloggar av intresse. Filmen är resultatet av en funktion jag hittade i telefonen, tidsförskjutning, och som faktiskt skulle vara kul att se i en riktig kamera. Nä, nog pladdrat nu, on with the show!





"For me, the camera is a sketch book, an instrument of intuition and spontaneity."

Populära inlägg