onsdag 28 januari 2015

Tema fotografering: Nu blir det åka av!


Bilden ni ser här ovan visar mitt senaste tillskott i fotograferingsutrustningen. Det är en studiobakgrund från VidaXL.se (kolla gärna upp dom!) med tillhörande stativ för att lättare kunna ta porträttfoton. Den glänsande påsen i bildens högra del är själva bakgrunden medan stativet ligger i påsen nedanför.

Eftersom det ingår i mina arbetsuppgifter på mitt jobb att då och då ta foton på kläder med människor i dom är det bra om bakgrunden är så enhetlig som möjligt. Jag valde svart så här i början för jag vill ta lite "mörka" foton till en början. Jag skaffar en vit bakgrund senare.

I vilket fall som helst ser framtiden onekligen ljus ut (trots den mörka bakgrunden). Jag ser fram emot att få använda bakgrunden både i jobbet och privat. Den är 3 X 3 meter. Nu gäller det bara att hitta modeller.



"We can easily forgive a child who is afraid of the dark; 
the real tragedy of life is when men are afraid of the light."

Populära inlägg