tisdag 13 maj 2014

Trött, men nöjd


Jag hade tänkt skriva om det som irriterar mej i vardagen idag, men en sjuk katt kom emellan. Då jag inte har någon bil fick jag släpa katt i bur flera kilometer fram och tillbaka. Han hade stopp i urinröret så han blev spolad. Det är inte över än, för det kan komma fler stopp eftersom maten han hittills ätit har skapat kristaller i urinen. Men nu har jag fått mat med mej som kissen ska äta. Bilden ovan visar honom när han var något yngre och piggare. Nu ligger han i en kartong(!) och vilar sej. Han vill vara med men orkar inte riktigt visa sej så han gömmer sej i den. Vi får se när han kvicknar till.

För egen del är jag väldigt trött och hungrig men jag är samtidigt hungrig och nöjd. Nu ska jag äta köttfärssås med bandpasta. 



"Äta här eller i påse?"

Populära inlägg