torsdag 15 maj 2014

Dagen efter - en ny tid

Nu är man alltså kattänkling och det känns fortfarande tomt, men jag känner en viss möjlighet också. Mitt projekt med att skriva om min favoritmusik fortsätter och det är nåt som känns bra att göra. Jag känner sorg men det avtar och ersätts alltmer av saknad. Det är på nåt sätt tyst här utan katt. Det var det för sex år sen också när min hund Aurora dog. Den tystnaden är än mer påtaglig när man är ensam utan andra människor. Vi har behov av att vara nära varandra och det gäller lika mycket andra djur.

Nu är det nya tider som gäller. Kanske kommer jag skaffa en ny fyrfota vän snart, inom några månader, flera år eller aldrig. Vilket det än blir kommer jag att fylla tomheten med ljud och andra intryck. Det känns både hemskt och spännande. Hoppas det blir hemskt spännande.



"If they don't like it
they can leave"

Populära inlägg