söndag 26 maj 2013

Fotosalongen: 10000

Anledning att fira! Igår var det ett år sen jag köpte min nuvarande kamera och idag tog jag det 10000:e fotot. Jag funderade länge och väl på vilket sorts foto det skulle bli. Ett spektakulärt eller helt oansenligt. Eftersom det är svårt att ta något spektakulärt foto mitt inne i tiomilaskogen, långt från civilisationen, gick jag efter det oansenliga. Men även det visade sej vara svårt för det är så enformigt här, utan några egentliga former som sticker ut. Vanliga människor är så - vanliga. Byggnader har alla sett i nån form och de finns i samma former världen över. Inte ens en maskros är nåt speciellt längre. Internet har sett till att allt exotiskt inte längre är det. Det blev till slut en bild på några människor som gör sej redo att gå en tipspromenad som den lokala korpen ordnar varje söndag.

Tyvärr är min kameras interna räknesystem av det tråkigare slaget. Den börjar om från 0001 när den passerat 9999.





"A gentleman is one who never hurts anyone's feelings unintentionally."

Populära inlägg