söndag 31 juli 2011

Tillfället gör tjuven, tjejer!

Kvinnor kan är en gammal sliten paroll från 1990-talet och från fascistfeministiskt håll får man höra det nästan varje dag. Men en sak borde många tjejer lära sej som ni tydligen inte kan lära er: nämligen att INTE HA PLÅNBOKEN ELLER HANDVÄSKAN LIGGANDE I KORGEN ELLER KUNDVAGNEN!!!!!

Så, nu har jag dragit alla kvinnor över en kam. Det är slut med det från nu. Denna uppmaning gäller alltså bara vissa kvinnor för långt ifrån alla är så här slarviga. Jag har så sent som idag sett en tjej som hade sin plånbok liggande fullt synlig i sin kundvagn. Tyvärr tänkte jag inte på det förrän hon redan hade packat upp allt, betalat och gått. Annars hade jag påtalat problemet med att ha den liggande så. Tror många att tjuvar inte finns i småorter? Tror ni att det inte händer er?

Jag skulle tro att tjuven gillar plånböcker och handväskor i kundvagnar bättre än i bakfickorna eller om handväskorna var på någons arm. Var försiktiga när ni är ute och handlar. De flesta brott är inte misshandel, våldtäkter eller något liknande utan det är tjuveri och där är jag tämligen säker på att ni tjejer är deras favoritoffer.

Skärpning, tjejer!

Populära inlägg