lördag 5 juli 2008

Skattmasen vill ha pengar för burksamlande

Jag samlar burkar för att utöka ekonomin. Skatteverket räknar sånt som att ha ett företag och vill ha pengar av en om man kommer upp över 17,399 kr per år. Här där jag bor är det inte så lätt att komma upp i dessa summor men jag är där och nosar. Personligen kommer jag aldrig att betala skatt för sånt här larv. Girighet och överdrivet nit med byråkrati upp över allas öron som följd är vad detta är. Det är ju inte mina pengar från början utan det är andra som är dumma nog att slänga flaskorna och burkarna ifrån sej! Nej, lite jävlar anamma får det väl ändå vara i en svensk och stå emot såna här självsvåldiga åsikter från myndigheter.

Redigerat: Kom på efter att ha läst ett inlägg om detta på Piratbyråns forum att panten är till för att locka folk att vara mer miljömedvetna. Skatteverkets idioti motverkar denna tanke.

Realtid hade skrivit artikeln där jag läste detta.

Populära inlägg