fredag 27 april 2007

Anledningen till bilden

Det finns en historia bakom bilden på Rökstenen här till höger. För många år var min mamma, min storebror och jag på resa mellan Skurup i Skåne och Eskilstuna i Sörmland. Vi stannade till i Rök, på ett Rasta-ställe där maten var ganska god, det får andra avgöra om den fortfarande är god för jag har inte varit där på rätt många år. I alla fall, jag upptäckte att Rökstenen fanns bara någon kilometer bort så jag tog kameran och rusade dit. Jag granskade varenda hörn och bokstav och plåtade alla sidor. Jag var väldigt nöjd med mej själv när jag kom tillbaka efter den lilla exkursionen. Döm om min förvåning när jag sen skulle byta film och fann att kameran var tom!

Jag har blivit tråkad av hela släkten efteråt och jag gav mej den på att jag skulle fotografera den på "riktigt". Två år senare gjorde jag det och resultatet syns här till höger. Inget bra foto men jag kan alltså bevisa att jag har tagit ett foto på stenen.

Populära inlägg