onsdag 12 augusti 2015

Inte direkt kärlek längre

Det tog slut fortare än kvickt. Tjejen jag är förälskad i tyckte inte om mitt närmande och bad mej låta henne vara. Jag förstår henne. Mina närmanden var klumpiga och hon såg mej säkert mer som en god vän än en potentiell pojkvän eller liknande. Nu är hon besviken på mej och vill inte veta av mej. Jag tänker låta henne vara helt och hållet. Mina känslor har inte förändrats men jag kommer ändå utesluta henne ur mitt liv.

Det går inte att vara förälskad i en kvinna som inte vill veta av en, inte i längden. Jag tror vi båda kommer att sansa oss så småningom men jag kommer troligen inte prata mer med henne på ett bra tag. Skrämmande så lätt det är att göra en vän till en fiende. Det är sant som det är sagt, att man ska lyssna till sin hjärna för hjärtat är en idiot.

Jag får vara ensam ett tag till. Ensam med mina känslor. Kanske det kommer någon som är lika fin och som kanske ser genom mitt klumpiga skal, för det verkar ingen ha gjort hittills.

Populära inlägg