torsdag 9 april 2015

Tema sport: Jag fick spö av en tjej idag!

Här sitter en annan och skäms, lite grann i alla fall. Jag har nämligen fått på nöten av en tjej. Hon slog mej i armbrytning. Först med höger arm och eftersom hon är så liten som hon är tänkte jag att jag nog skulle kunna slå henne ganska enkelt. Men döm om min förvåning när hon tog i, för hon var skitstark! Jag kunde hålla emot i början men jag fick inte ner hennes arm. Det var omöjligt att få ner henne men hon var hela tiden nära att ta ner mej. Det var nära att det skulle bli ett dödläge när min arm tog slut. Det gjorde för ont i den och hon kunde till slut bryta ner mej enkelt.

Sen tog vi vänster arm och nästan samma sak hände där; ett dödläge eftersom jag inte kunde bryta ner henne men där tog hon kommandot och fick ner min arm ganska enkelt och mycket snabbare än den högra.  Jag sa det till henne också att hon var starkare än hon ser ut att vara. Det är för övrigt samma tjej som jag har tagit modellfoton på det senaste året och då och då publicerat här och på Youpic. Jag vet inte om det är jag som är för svag eller om det är hon som är stark. I vilket fall som helst tänker jag börja träna lite mer nu för att se om jag kan klå henne nästa gång...

Uppdatering: Jag lägger till lite info om att vi körde lite fingerkrok efteråt. Det blev oavgjort. Hon är definitivt mycket starkare än hon ser ut att vara. Hon säger själv att hon får ont ibland av att utföra vissa av sysslorna hon har i second hand-affären. Det har andra orsaker dock.

Jag skäms inte för att ha fått stryk av en tjej. Det är vanligare än man tror, men det är det att hon är så liten i förhållande till mej som gör att jag skäms en aning. Men det var faktiskt ganska upphetsande på sätt och vis att en såpass liten tjej (hon är ca 165 cm lång och väger 50 kg) kan ta mej så lätt som hon gjorde i armbrytning. Jag är ändå 187 cm och väger en liten bit över 100 kg.



"Whenever I feel the need to exercise, I lie down until it goes away."

Populära inlägg