torsdag 5 februari 2015

Dagens bild: Det stora intrycket jag fick av dagen som gick

Det var -22 i morse, -16 mitt på dagen och nu på natten är det -7(!). Vad är detta för yoyo-väder? På morgonen fotade jag en trött Josefine (bild 1), som piggnade till sen när hon köpt sin nya mobil, delvis på min inrådan (yes, jag har äntligen kunnat påverka en annan människa i rätt riktning!). Senare var jag ute på en stärkande promenad precis före lunchen och såg då vilket vackert väder det kan bli på vintern (bild 2).

Jag önskar dej lycka till med telefonen, Josefine. Hoppas den blir lika bra för dej som den hittills har varit för mej. Nu får det gärna bli slut på detta upp-och-ner-vädret. Jag måste passa på att berömma Josefine för hennes professionella attityd trots att hon praktiskt taget sov när vi tog fotona idag. Om något så är modellarbete nåt du kan instinktivt, Josefine. Du är bättre modell än vad jag är fotograf. Hoppas du läser detta nån gång.





"I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book."

Populära inlägg